Wycieczka parafialna w Góry Świętokrzyskie

W dniu 14 maja odbyła się całodzienna wycieczka dla dzieci z parafii pw. Ducha Świętego w Mielcu w Góry Świętokrzyskie. Program wycieczki obejmował na początku wejście na Łysicę (614 m n.p.m.), która jest jednym ze szczytów Korony Gór Polski.

Podejście było łagodne, trasa bardzo przyjemna, a pogoda trzeba przyznać, że dopisała. Na trasie widzieliśmy kapliczkę św. Franciszka. W drodze powrotnej ze szczytu odwiedziliśmy s. Klarę - rodzoną siostrę naszej zmarłej s. Dawidy, która opowiedziała nam o kontemplacyjnej formie życia sióstr Bernardynek, a także o codziennych czynnościach, które siostry wykonują. Zobaczyliśmy także kościół św. Katarzyny, gdzie oddaliśmy Bogu dalszą część naszej podróży.

Kolejnym punktem naszej wycieczki, był park rozrywki i miniatur Sabat Krajno, a tam mnóstwo atrakcji tj. aleja miniatur, lunapark, kino 6D, Mega Dmuchańce i Park Linowy. Dzieciom bardzo się podobało, a największą furrorę zrobiło kino 6D. Ostatnim, a zarazem szczytowym punktem naszej wycieczki była Łysa Góra, na której znajduje się Święty Krzyż. To właśnie tam czekał już na nas przewodnik by oprowadzić nas po klasztorze, opowiedzieć o Bazylice Trójcy Świętej, kaplicy Relikwii Drzewa Krzyża Świętego, kaplicy Oleśnickich. Wdrapaliśmy się także na wieże widokową, skąd rozpościerał się piękny widok na Góry Świętokrzyskie. Na koniec ks. Janusz Urbaniak, duszpasterz dzieci w naszej parafii, który był z nami odprawił nam Mszę Świętą, po której nastąpiło ucałowanie Relikwii Krzyża Świętego.

To był piękny dzień pełen wrażeń. Dzieci wracałay do domu zmęczone, ale bardzo podekscytowane. Już nie możemy doczekać się kolejnej parafialnej wycieczki.